Air Mata Berkalis (Eps.5)

Syukur Alhamdulillahh…. Semuanya telah selamat dilangsungkan tanpa ada sebarang halangan dan ujian.. Selesai ku bersalaman dengan sanak saudara kanda Z  dan semua keluarga ku yang tercinta kecuali ayahandaku yang tersayang, sempat juga ku bergambar dengan rakan-rakan yang hadir dan menjemput mereka untuk menjamu selera di khemah yang tersedia di perkarangan rumah.

Sehari sebelum majlis ( beberapa minit sebelum khemah dipasang di perkarangan rumah),
Ayah.. ayah ada apa-apa masalah ker

Air Mata Berkalis (Eps.4)

Pada saat ku telah duduk di tengah-tengah mini pelamin di hadapan orang ramai yang sudah tentu sedang menumpukan pandangan mereka ke arah ku..

Embuk berada paling dekat dengan ku didiringi oleh bik imah, adik bongsu embuk yang sedang menatang dulang hantaran berisi sepasang cincin emas yang terhias manis dengan rona kain berwarna biru lembut..

Pada saat itu, ingatan ku jadi kabur kerana otak ku sangat kosong kerana terlalu… Baca seterusnya...

Air Mata Berkalis (Eps.3)

Pada jam 1.30 tengah hari..

Kak Gia hampir selesai mengandam ku..turut dibantu oleh kak mah yang baru sahaja menceburi bidang andaman dan solekkan nie.. Sambil kak Gia make up, kak Gia akan explain sikit-sikit pada kak mah.. Aku pun yang dah memang ada di tempat kejadian, dapatlah jugak sikit tempias ilmu yang diterangkan pada kak mah..hehee… Setahu aku, kak Gia memang berpengalaman mengandam artis sebelum nie, jadi, memang tak… Baca seterusnya...

Air Mata Berkalis (Eps.2)

Pada pagi sebelum majlis…,

Wahir… Tolong laa…Tolong kak long ehh… Susunkan meja-meja kat depan tuu.. Plezzz… Dah pukul berapa nie.. Takut nanti kalau orang dah datang, tak sempat nak susun… Bangunlahh yea…huhuu..Nanti hutang-hutang ko tu semua kak long kira burn je yea..hehee…

Pujuk aku yang sudah terlalu risau kerana jam dah menunjukkan pukul 8.00pagi. Tiada siapa lagi yang nak aku harapkan selain adik lelaki ku yang kedua ini.Adik lelaki yang pertama lagi lah usah ditanya, memang tak mahu ambil tahu langsung. Mujurlah Wahir dan kanda Z sudi juga turun padang sama-sama. Baca seterusnya...

Air Mata Berkalis (Eps.1)

Pada malam sebelum majlis..,
Maaaak…
Penatnyerrr maa.. huhu…. Along baru habis kemas bilik bawah tuu.. Ma sempat kerr siapkan semua makanan nie maa… Esok nak langsung nyerr… huuuuu……

Keluh aku yang semakin risau akan majlis esok.. Ibu ku lantas menjawab dengan tenang sambil memandang aku yang sedang terkial-kial membalut tilam tempat duduk pelamin dengan kain jaring putih yang baru ku beli petang tadi..
Hmm..Ko tak payah riso ler long.. Ko